ریاضی دوست داشتنی

shahenshar57@yahoo.com

ریاضی دوست داشتنی

shahenshar57@yahoo.com

نمونه سوال کلاس هفتم مدرسه نامدارا ن شاهین شهر


 

 نام                               به نام دوست                        زمان : 60 دقیقه

نام خانوادگی  ......  امتحان ریاضی بهمن ماه   کلاس هفتم (         ) مورخه : 28/ 11/ 92  

 

                           دبیرستان متوسطه اول غیر دولتی نامداران 

                

 

1

برای ساختن یک مکعب مستطیل به ابعاد 3 و 5 و 2 سانتی متر  ، به چند سانتی مترمربع مقوا نیاز داریم .

 

 

 

 

 

 

2

2

از دوران یک مستطیل به طول 56/12 سانتی متر و عرض 10 سانتی متر حول ضلع 10 ساتی متر ( ارتفاع )

چه شکلی به دست می آید ؟ (               )

 

الف )حجم شکل حاصل را  محاسبه کنید .

 

 

 ب) مساحت جانبی  چند سانتی متر مربع است ؟

 

 

پ)   مساحت کل آنرا حساب کنید .           

 

 

 

 

 

 

5/2

3

یک ستون شش پهلو در سالنی قرار دارد که ارتفاع آن( 4 ) متر و هر ضلع قاعده آن   (5/0  )  متر است .

رامی خواهیم کاشی کاری کنیم . اگر هر متر مربع کاشی 30000  تومان باشد –برای کاشی کاری چقدر باید

 هزینه کرد ؟     

 

 

 

 

 

 

 

5/1

4

کامل کنید .

                                                                                                          = 24 شمارنده

 

                                                                                                        = 30 شمارنده

 

                                                                                                       = شمارنده های مشترک

 

                                                                                                      = (  24  و 30  ) 

 

 

2

5

اعداد ( شمارنده های )  اول را تعریف کنید . و پنج  اعداد اول را نام ببرید .

 

 

 

 

5/1

6

دو عدد  450 و  360 جند شمارنده اول مشترک دارند . با نمودار درختی آنها را پیدا کنید .

 

 

 

 

 

2

7

آیا عددی وجود دارد که چهار شمارنده اول داشته باشد ؟ (        ) مثالی بزنید .

 

5/0

8

در جاهای خالی عبارت مناسب بنویسید .

الف ) عدد 30 دارای  ...........  تا شمارنده اول است .

ب ) تمام اعداد  شمارنده اول  .........

پ ) کوچکنرین شمارنده هر عدد   ..........  وبزرگترین شمارنده هر عدد  ..............   است .

ت ) هر عدد بزرگتر از یک  حداقل یک     .............      دارد .

چ ) کوچکترین مضرب هر عدد  ...............   می باشد .

 

 

 

 

5/1

9

درستی   (      )  یا نادرستی (  × ) هر گزاره را مشخص کنید .

الف ) مجموع دو شمارنده اول همیشه زوج است  ؟ (        )

 ب ) اگر عددی زوج باشد یکی از شمارند ه های اول آن  2 است ؟ (      )

پ ) منشوری که راس ندارد  .  استوانه نام دارد ؟ (          )

ت ) عدد 50553  مضرب  5 است ؟ (         )

 

 

 

 

1

10

 در خیابان شاهین  شهرداری هر (6 )متریک درخت و اداره برق هر(  8 )متر یک پایه برق می زند 

اگر اولین درخت و پایه برق کنار هم باشند  چند متر بعد درخت و پایه برق باز کنار هم قرار می گیرند .

در چند متر دیگر برای پنجمین بار کنار هم قرار می گیرند .

 

 

 

 

 

 

 

5/1

11

کامل کنید .  (با راه حل )                                                                             = [ 52 و 20 ]  

 

 

                                                                                            

 

 

5/1

12

در دستگاه مختصات مقابل نقاط خواسته شده را بیآبید .                                                                           [       ]= E               [        ] = D               [         ]= C           [         ]= B             [         ]= A

 



 

                                                                                                                         [        ]= F

 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


5/1

 

      ((آزمون به معنای سنجیدن اندوخته هاست ، پس چرا نگرانی ؟؟؟؟؟؟؟؟))         پیروز باشید . ( عجمی )

                    (  19 نمره ریاضی و یک نمره دفتر ریاضی )

 

نظرات 24 + ارسال نظر
[ بدون نام ] پنج‌شنبه 8 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:12 ب.ظ

che ason sakhtar bezarin lotfan salam

سلام چشم آسون تر می گیرم .

[ بدون نام ] جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 12:16 ب.ظ

?mage man goftam ason begirin

سلام پس من گفته شما را درست متوجه نشدم اگه به فارسی می نوشتی این اشتباه رخ نمی داد .( فارسی را پارس بداریم )

[ بدون نام ] شنبه 10 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 06:53 ب.ظ

شرمنده حتما برای جوابش میگین دشمنت شرمنده

سلام -نه عزیزم فعلا" شرمنده باش تا بعد .


[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 04:54 ب.ظ

تا کی؟مگه من چند سال زندم؟

اینشالله -سالهای سال زنده وتندرست باشی - راستی خودت را معرفی نمی کنی -چرا؟؟/

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 09:47 ب.ظ

خوب من شما رو نمیشناسم

تازه با هم مساوی شدیم

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:07 ب.ظ

من زیاد به اسم علاقه ندارم اصل خود آدم است من دوستا مو این جوری انتخاب میکنم

ولی بر عکس شما من علاقمند هستم نفر مقابل را بشناسم - تا بتوانم با شخصیتی که دارند باهاشان بر خورد کنم .

:

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 10:39 ب.ظ

ببخشید ولی به آرین بگین حواسش باشه مگر نه مثل من مامانش رو از دست میده و از مهر مادر محروم میشه

خدا نکتد که این اتفاق هرگز بیافتد - مادر فرشته است که خدا در بین ما قرار داده است .

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:08 ب.ظ

ولی من از مهر مادر محرومم

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:10 ب.ظ

اگر لقب مو بگم کافیه؟

لازم نیست ناشناس بمانید بهتر است .

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:12 ب.ظ

من در روز با مادرم فقط ۲ یا ۳ جمله حرف میزنم
دیگه مادرم منو دوست نداره
فقط بخواست دعوا های من با برادرم

شما که علت را پیدا کرده ای - چرا برای رفع آن تلاش نمی کنی -
خوب شما کوتاه بیآیید - وسعی کنید تا جایی که ممکن است از برادراتان دوری کنید تا با هم بر خوردی نداشته باشید .و در عوض تا می توانی به مادر نزدیک شوید .

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:14 ب.ظ

اصلا چرا به شما می گویم شما مشکلات خودتونو دارین

شما که چیزی نگفته ای که من در باره آن با شما صحبت کنم .


[ بدون نام ] دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 03:18 ب.ظ

سلام و درود بر شما باد

سلام - ممنون دورد بر شما

آرین دوشنبه 12 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 11:04 ب.ظ

سلام آقا تازه دارم دردی که آقای ید اللهی رو می‌کشه درک کنم

من که متوجه منظور شما نشدم باید بیشتر توضیح بدهی


امیرحسین خرد مندان یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1392 ساعت 08:40 ب.ظ

سلام جواب سوال ها رو بدید که داخل وبلاگ هست

سلام توی کلاس جواب تمام ای سوالات را دادم - انگار کلاس نبودید

سهیل شادان چهارشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 03:30 ب.ظ

چاکریم از آهنگ ها خوشتون امد
یک پیامی برامون بده
راستی عیدت مبارک
رفتی اهواز یا آبادان
من هم آبادان بودم حتما بازار تلنجیا برو .سی دی بندری بخر

سلام - عزیزمی - آهنگ ها به درد خودت می خورد
عید شما هم مبارک باد -امید وارم سالهای خوبی در پیش داشته باشی

رفتم آبادان - فقط برای چهار روز
خوش به حالت شهر جنگ زده ما را هم دیدی - ما هم رفتیم کاش شما می رفتی بازار مرکزی خیلی جالب است .

سهیل شادان شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:13 ب.ظ

قربانت....

جوابت را خواندم بازار رفتم.
توی یک پاساژ تو آبادان رودر مغازش نوشته بود ادم ها دو دسته اند یکی آبادانی هستند و آن دسته ی دیگر هم می خواهند آبادانی شوند

واقعا" همینطور است مگه نه ؟؟؟؟؟؟




سهیل شادان شنبه 16 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:22 ب.ظ

یک سایت تا ساعت 10:5 به من اگه میشه بگین تا برم سعال ببینم(سؤال ریاضی)

راستی اگر بلد نیستید سؤال را اینجوری که نوشتم بنویسید شیفت را بگیید و بر روی (v) انگلیسی نوشتم بزنید.
لطفا سریع جوابم بده
به زبان آبادانی گفتم حال کنی شرافتی.

سلام -در گوگل ریاضی هفتم + سوالات امتحانی را سرچ کن کلی سوال برات می یاد - به زبان خودت بنویس نمی خواهد آبادانی بنویسی .



سهیل شادان یکشنبه 17 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 01:38 ب.ظ

جوابت خوندم
می گم می خواهم وب لاگ درس کنم همین چیزی که بالا نوشته آواتار را بزنم... باید بعد چیکار کنم.

مشخصات خودت را بنویسید به همین ساده گی صاحب وبلاگ می شوی

سهیل شادان پنج‌شنبه 28 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 11:15 ق.ظ

آقا گیر داده سر این آدرس برای درست کردن وب لاگ چی کار کنم

سلام - کمکش کن - همین

شاهین جباری شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:07 ب.ظ http://www.amini sharifeh@yahoo.com

سلام آقا ی عجمی تاحالا 6تا از امتحانات رو 20شدم تورو خدا ریاضی رو آسون بگیرید نزنین تو ذوقمون راستی آقا کجا ها رو بیشتر بخونم و اینکه 2جلسه آخر تقویتی رو میتونم بیام آخه کلاسا نیازمه

چشم آسون می گیرم تا این را هم 20 بگیری - که توی ذوق شما نزده
باشم - کلاس را حتما بیایید

سهیل شادان شنبه 10 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:18 ب.ظ

[:S010:][:S020:] اندازه ی همه ی این شکلکا حتی بیستر دوست داردم.........

ممنون که این قدر منو دوست داری - من هم به اندازه آنها دوست دارم

شاهین جباری شنبه 17 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 02:16 ب.ظ http://aminisharifeh@yahoo.com

سلام آقا عاشقتم امتحانش خیلی آسون بود
راستی آقا توروخدا نمرمو یکم زودتر بگید تورو خدا قلبم داره با سرعت9000000000000000000000 در هزارم ثانیه میزنه لفطااااااااااااا

سلام-نمره شما عالی شده - در حد المپیک - در حد 19

سهیل شادان سه‌شنبه 20 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 07:11 ب.ظ

پس آقا نمره ی ما کحاست بگو.ببین جباری با این سرعت زنده است اما من روی تخت بیمارستانم.

سام جباری درس خواند - ولی تو باز هم نخواندی و گند زدی - فقط قبول شدی - همین

شاهین چهارشنبه 11 تیر‌ماه سال 1393 ساعت 04:41 ب.ظ http://aminisharifeh@yahoo.com

آقا ایول لطفا شمارهتونو برام اس کنید شارژ وایمکسم داره تموم میشه اس های قشنگم دارم شماره ی من
09334519263

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد